Kus laadida saab?
Elektriline mobiilsus muutub aina enam meie igapäeva osaks. Võib-olla peagi ka teie omaks, kui vabanete oma vanadest harjumustest ning veendute, et nii mõnigi asi on muutunud lihtsamaks. Nii saate näiteks laadida oma elektriautot samal ajal, kui magate, töötate või sisseoste teete. Arvukad teele jäävad laadimisjaamad või kodune laadimisjaam toovad voolu igal ajal teieni. Ja kui te seejuures kasutate veel rohelist energiat, sõidate eriti jätkusuutlikult ja emissioonivabalt tuleviku poole. Kõlab hästi? Nii see ongi.
Kodus laadimine.
Elektriauto laeb, kui teie magate.
Kujutage ette, et istute hommikul oma elektrisõidukisse ja alustate energiliselt päeva. Kui te öösel magasite, laadis samal ajal ka teie auto. Kõik, mida vajate, on valikuline vooluvõrgu laadimiskaabel. Selle abil saab laadida igas kodumajapidamise/Schuko pistikupesas.
- Laadimine pistikupesast: kui te laete oma elektriautot kodus, on see lihtsam, kui arvate. Te pistate laadimiskaabli lihtsalt pistikupessa ja laadimispistiku sõidukisse. Lukustage seejärel autovõtmega oma auto ja laadimine algabki.
- Laadimine kodulaadijaga: kui teil on oma maja koos garaaži või katusealusega, on kõige lihtsam paigaldada lisavarustusena saada olev kodulaadija. Laadimine on sama lihtne, kuid palju mugavam ja kiirem kui majapidamis-/Schuko-pistiku abil. Lihtsalt võtke pistik, ühendage see, lukustage auto, avage see uuesti ja tehtud. Kuna laadimisvõimsus on seejuures märkimisväärselt suurem (2 kW asemel 11 kW), on teie elektriauto tühi aku täiesti laetud 5–8 tunniga. Energia tuleb loomulikult majapidamisvõrgust ning selle tasu arvestab reeglina teie energiapakkuja. Mugavam ja kiirem, nagu soovite.
Kui elate üürimajas või kortermajas ja pargite maja ees tänaval, võib laadimine tunduda keeruline, kuna hetkel ei ole igas elamupiirkonnas avalikku laadimistaristut. Sellisel juhul on lihtsaim valik laadida töö juures, kui sealses parklas on sobiv laadimistaristu olemas. Selle valiku eeliseks on asjaolu, et kui olete keskmine liikleja (näiteks sõidate päevas maksimaalselt 50 km), peate laadima ainult kord nädalas ligikaudu 5–8 tundi.1 Ideaalis saate seda teha hommikul või pärastlõunal, kui olete tööl.
Te kuulute korteriühistusse, millel on oma garaaž? Siis vajate hetkel veel ühistu häälteenamust, et saada luba kodulaadija paigaldamiseks. Kuid ka siin on muutused juba nähtavad. Seadusandja valmistub juba vastu võtma muudatusi, mis teeksid laadimisvõimaluste kasutamise jagatud hoonete juures lihtsamaks.
Tööl laadimine.
Elektriauto laeb, kui teie töötate.
Aina enam tööandjaid tegelevad järk-järgult oma veermikupargi ja tööautode elektrifitseerimisega. Mitmed tööandjad ehitavad laadimistaristut ning pakuvad oma töötajatele seejuures võimalust oma elektriautot või pistikhübriidi laadida ettevõtte jaamas.
Minge poodidesse ja jätke auto laadima.
Tehke rahulikult sisseoste. Teie auto laeb juba.
Aeg on tänapäeval väärtuslik. Miks mitte kasutada laadimise aega, et oma asjaajamistega tegeleda? Näiteks sisseostude tegemisega. Aina enam poode, kaubanduskeskusi ja sisustuskauplusi ehitavad vähehaaval oma laadimistaristut. Nii saate lausa tasuta laadimisega rahuldada oma elektriauto päevase laadimisvajaduse ning kasutada laadimise aega ka kasulikult.
Laadimiseks valige järgmine mahasõit.
Kiirtee ääres.
Pikamaasõitjana peate oma elektriautot laadima kiirtee ääres. Hea uudis on see, et ka selles valdkonnas muutub järgneva 2 aasta jooksul paljutki. Ehitatakse ja laiendatakse kiirlaadimistaristut. Muu hulgas tegeleb Volkswageni kontsern ühena koos teiste autotootjatega asutatud ühisettevõtte IONITYga taolise laadimistaristu ülesehitamisel. Ka energiatootjad investeerivad aina enam kiirlaadimisjaamade ehitamisse kiirteede äärde, nii et peagi on lähiajal mitmetel teeäärsetel puhkeplatsidel olemas vastav laadimisvõimalus.