Laadimine ja sõiduulatus

Kui kaugele on võimalik sõita?

Elekter viib teid kohale.

ID. Crozz drives along a lake

Kui te mõtlete elektrilise mobiilsuse peale, esitate automaatselt sõiduulatuse kohta küsimuse. Kui kaugele jõuab ühe akulaadimisega? Kuidas ma jaotan pikemaid sõite? Kus ma oma sõidukit uuesti laen ja kui kaua see kestab? Üleminekul elektrilisele mobiilsusele saate oma elektriautot laadida lihtsalt väikeste pauside ajal laadimisjaamas. Edasisõitmiseks piisab sageli juba 20-minutilisest laadimisajast.

Igapäevareisija.

Te teete iga päev mitmeid lühisõite? Hommikuti viite lapsed kooli, seejärel sõidate kontorisse ja pärastlõunal sisseoste tegema. Kui te sõidate elektriautoga keskmise tööle ja koju sõitjana umbes 50 km päevas, tuleb teil olenevalt aku suurusest vaid korra või paar nädalas laadida. Ja seda teete ideaalselt alati öösiti kodus oma valikulise kodulaadijaga. Nii saate hommikuti istuda oma täislaetud elektriautosse ja alustada päeva täis energiat.

Lapsed kiirelt kooli ja seejärel ise kontorisse.

Laadimisjaamade infrastruktuur avalikus ruumis, näiteks kaubanduskeskuste parklates, aina laieneb. Kui teie tööandja võimaldab oma töötajatel sõidukit laadida, on see parim valik. Nii saate pikki ooteaegasid kasutada oma tööandja juures kasulikult ja peate tavapärase edasi-tagasi sõitmise korral laadima vaid 1-2 korda nädalas.

Illustration of a house with a garage in the middle, around it there is a route that connects office, school and supermarket

Nädalavahetuse reisid ja lühikesed väljasõidud.

Korra või paar korda aastas teete kindlasti oma elektriautoga pikemaid sõite. Olgu see perekonnale või sõpradele külla, teist linna uudistama või sõidate kevad- või sügisvaheajal mere äärde või mägedesse. ID. Neoga saavutate kiirteedel suuremate aku võimaluste tõttu reaalse sõiduulatuse umbes 400 km.1,2

Te soovite rohkem teada reaalse sõiduulatuse kohta? Siis klõpsake siin WLTP.

Paljudesse keskmise pikkusega teekonna kaugusel asuvatesse sihtkohtadesse jõuate ilma täiendava laadimiseta. Ja kui sellest ei piisa, saate lühikese, umbes 15–30-minutilise laadimispeatusega kiirlaadimisjaamas laadida 100 kuni 125 kW-ga umbes 180 kuni 320 km reaalse sõiduulatuse jaoks. Reisiharjumustes ei tule taoliste ringsõitude puhul midagi muuta, kuna ka praegu teete juba kindlasti ühe või paar puhkepausi.

Kaheks päevaks sugulastele külla või lühipuhkusele.
Illustration of a house with a garage in the middle, around it there is a route that connects office in another town, house in another town

Puhkaja.

Kas teadsite, et te peate oma elektrisõidukit pikemal, umbes 1000 km teekonnal ainult kolm kuni maksimaalselt neli korda täis laadima? Peatusega kiirlaadimisjaamas, kus saab laadida 100 kuni 125 kW-ga, ning ühendades selle umbes 30-minutilise puhkusega, saate laadida oma elektriauto kuni 80% ulatuses. Nii saate sõita ka pikemaid vahemaid. Ning tõesõna – vahepealse jalgade sirutamise, maitsva suupiste või kuuma kohvi vastu ei tohiks kellelgi midagi olla.

Pikematel teekondadel pausi tegemine ja laadimine.
Illustration of a house with a garage as the starting point of a route. Along the route are 3 charging stations: one is surrounded by trees, one is next to a restaurant, one is surrounded by mountains. The finish of the route is a hotel by the beach.

Suur sõiduulatus. Suurepärane paindlikkus.

Te sõidate juba elektriautoga või kaalute selle soetamist? Suurepärane. Sest siis teate, et elektriauto sõiduulatus on suurem kui arvasite. Olgu lühikesed või pikad teekonnad, igapäevased või puhkusereisid – alates nüüdsest olete just niisama paindlik kui bensiini- või diiselautoga sõitja. Eriti praktiline on, et te leiate teel olles oma navigatsiooniseadme abil igal ajal kiirelt ja mugavalt järgmise laadimisjaama, kuna avalike laadimisjaamade pakkumine muutub aina laialdasemaks.

Illustration of a smartphone with a position needle that points towards a charging station on a map

   






¹ Antud reaalne sõiduulatus põhineb pideval sõitmisel kiirusel 120 km/h kiirteel. Samasugune reaalne sõiduulatus on ka talvel, kui kasutada WLTP-sõiduprofiilis soojuspumpa.

² Etteantud kulu- ja emissiooniväärtused tehti kindlaks seadusega ettenähtud mõõtmisega. Alates 1. septembrist 2017 on teatud uued sõidukid juba saanud tüübikinnituse vastavalt kergsõidukite ülemaailmsele ühtlustatud katsemenetlusele (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, WLTP), kütusekulu ja CO₂-heite mõõtmiseks mõeldud tegelikule kontrollile. Alates 2018. aasta 1. septembrist asendab WLTP järk-järgult uue Euroopa sõidutsükli (NEFZ). Realistlikumate katsetingimuste tõttu on WLTP järgi mõõdetud kütusekulu ja CO₂-heiteväärtused mitmel juhul suuremad kui vastavalt NEFZ-le mõõdetud. Seetõttu võivad alates 1. septembrist 2018 tuleneda sõiduki maksustamisel vastavad muudatused. Lisateavet WLTP ja NEFZ-i erinevuste kohta leiate veebilehelt www.volkswagen.de/wltp. Praegu on NEFZ-väärtused veel kohustuslikud. Kui tegemist on uue sõidukiga, millel on WLTP tüübikinnitus, tuletatakse NEFZ-i väärtused WLTP väärtustest. WLTP väärtuste lisaandmed võib kuni nende kohustuslikule rakendamisele vabatahtlikult lisada. Kui NEFZ-i väärtusi esitatakse vahemikena, ei ole need konkreetse, individuaalse sõiduki kohta ning ei ole pakkumise osa. Need on mõeldud ainult erinevate sõidukitüüpide võrdlemiseks. Lisavarustus ja lisatarvikud (paigaldusosad, rehvimõõt jms) võivad asjakohaseid sõiduki parameetreid, nagu mass, veeretakistus ja aerodünaamika, muuta ning lisaks ilmastiku- ning liiklustingimustele mõjutada kütusekulu, voolutarvet, CO2-heidet ning sõiduki sõiduvõimsuse väärtusi. Lisateavet uute sõiduautode ametliku kütusekulu ja ametliku, spetsiifilise CO₂-heite kohta saate vaadata „Uute sõiduautode kütusekulu, CO₂-heite ja voolutarbe suunistest“, mis on tasuta saadaval kõigist ostukohtadest ja DATist (Deutsche Automobil Treuhand GmbH), Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen (www.dat.de/co2).