Rattateave
Anname kasulikke näpunäiteid rehvide pika kasutusaja tagamiseks ning olulist teavet turvisemustri minimaalse sügavuse ja rehvirõhu kohta.
Teie rehvi kihid
Autorehvid on keerulise konstruktsiooniga, sest peavad vastu pidama märkimisväärsele koormusele. Iga rehv koosneb kontaktpinnast ja sisestruktuurist.
- Turvisemuster – tõhusaks haarduvuseks teel ning vee haaramiseks ja eemale juhtimiseks
- Liitekohtadeta bandaaž – võimaldab suurt kiirust
- Teraskoordiga vöökihid – optimeerivad sõidustabiilsust ja veerehõõrdumist
- Tekstiilkoordiga sisekiht – hoiab rehvi kuju isegi suure siserõhu juures
- Sisevooder – muudab rehvi õhukindlaks
- Külgseinad – kaitsevad külgmiste kahjustuste eest
- Rant – parandab sõidustabiilsust, pööramiskäitumist ja mugavat reageerimist
- Terassüdamik – tagab kindlalt veljel paiknemise
- Randivits – toetab sõidustabiilsust ja täpsemat pööramist
Rehvi turvisemuster
Minimaalse turvisemustri sügavuse mõõtmine
Rehvide turvisemustri soontest leiate väiksed 1,6 mm kõrgused kulumismärgid – need näitavad kohustuslikku minimaalselt turvisemustri sügavust. Võrreldes neid oma rehvidega näete, kui kulunud teie rehvid on. Samuti võite soontes hoida 1-eurost münti – mündi kuldne serv on 4 mm lai ja vastab seega meie soovitatud talve- ja aastaringsete rehvide minimaalsele turvisemustri sügavusele. Suverehvide puhul soovitame sügavusena vähemalt 3 mm*. See tabel sisaldab eri riikides soovitatud minimaalset turvisemustri sügavusi.
See illustratsioon näitab, kuidas kulunud talverehvid pidurdusteekonda mõjutavad.
Rehvinõuanne
Oleme kokku pannud mõned praktilised näpunäited rehvide pika tööea tagamiseks.
Rehvinõuanne
Oleme kokku pannud mõned praktilised näpunäited rehvide pika tööea tagamiseks.
Rehvikahjustused
Tutvuge siin kõige levinumate rehvikahjustuste liikidega.
Korrapäratu rehvi kulumine
Siit saate teavet võimalike korrapäratute kahjustusmustrite kohta, mille puhul tuleb midagi ette võtta.
Rehvirõhk
Hoiatustuli
Liiga madal rehvirõhk või rehvirõhu languse indikaatori tõrge
Kas hoiatustuli põleb? Siis on ratta rehvirõhk tõenäoliselt langenud või on rehvil struktuurne kahjustus. Sõitke aeglasemalt, vältige tugevaid pööramis- ja pidurdamismanöövreid ning kontrollige rehve niipea kui võimalik. Kõik on korras, ent hoiatustuli endiselt põleb? Laske töökojal süsteemi kontrollida. Lisateavet hoiatustule kohta leiate omaniku käsiraamatust.
Rehvirõhu jälgimissüsteem
Väiksem kulumine ja suurem sõidumugavus
Liiga madal rehvirõhk viib kiiresti rehvikahjustusteni – see on paljude isikukahjuga lõppevate õnnetuste põhjus. Alates 2014. aasta novembrist paigaldame kõigile uutele Volkswageni sõiduautomudelitele rehvirõhu jälgimissüsteemi juba tehases.