Anname kasulikke näpunäiteid rehvide pika kasutusaja tagamiseks ning olulist teavet turvisemustri minimaalse sügavuse ja rehvirõhu kohta.

Ohutus, mugavus, energiatarve– teie rehvid mõjutavad ka neid

Ohutus, mugavus, energiatarve– teie rehvid mõjutavad ka neid

EU tyre label with information on the tyre, supplier, as well as tyre type identifier, size and class

ELi rehvimärgis annab teile ülevaate teie rehvi omadustest

ELi rehvimärgis on kõigile uutele rehvidele kohustuslik. Lugege siit, kuidas energiatõhususe klass võib mõjutada teie auto kütusekulu. Samuti selgitame, mida räägivad näidatud sümbolid teie rehvi omadustest, näiteks märghaardumisest või haardevõimest jää- ja lumeoludes.

Teie rehvi kihid

Autorehvid on keerulise konstruktsiooniga, sest peavad vastu pidama märkimisväärsele koormusele. Iga rehv koosneb kontaktpinnast ja sisestruktuurist.

  1. Turvisemuster – tõhusaks haarduvuseks teel ning vee haaramiseks ja eemale juhtimiseks
  2. Liitekohtadeta bandaaž – võimaldab suurt kiirust
  3. Teraskoordiga vöökihid – optimeerivad sõidustabiilsust ja veerehõõrdumist
  4. Tekstiilkoordiga sisekiht – hoiab rehvi kuju isegi suure siserõhu juures
  5. Sisevooder – muudab rehvi õhukindlaks
  6. Külgseinad – kaitsevad külgmiste kahjustuste eest
  7. Rant – parandab sõidustabiilsust, pööramiskäitumist ja mugavat reageerimist
  8. Terassüdamik – tagab kindlalt veljel paiknemise
  9. Randivits – toetab sõidustabiilsust ja täpsemat pööramist

Rehvi turvisemuster

Minimaalse turvisemustri sügavuse mõõtmine

Rehvide turvisemustri soontest leiate väiksed 1,6 mm kõrgused kulumismärgid – need näitavad kohustuslikku minimaalselt turvisemustri sügavust. Võrreldes neid oma rehvidega näete, kui kulunud teie rehvid on. Samuti võite soontes hoida 1-eurost münti – mündi kuldne serv on 4 mm lai ja vastab seega meie soovitatud talve- ja aastaringsete rehvide minimaalsele turvisemustri sügavusele. Suverehvide puhul soovitame sügavusena vähemalt 3 mm*. See tabel sisaldab eri riikides soovitatud minimaalset turvisemustri sügavusi.

See illustratsioon näitab, kuidas kulunud talverehvid pidurdusteekonda mõjutavad.

Illustration of how to measure tread depth with a 1 euro coin
A service employee checks the tyre of a VW

Rehvinõuanne

Oleme kokku pannud mõned praktilised näpunäited rehvide pika tööea tagamiseks.

Illustration of tyres

Rehvikahjustused

Tutvuge siin kõige levinumate rehvikahjustuste liikidega.

Illustration of abnormal tyre wear on a VW tyre

Korrapäratu rehvi kulumine

Siit saate teavet võimalike korrapäratute kahjustusmustrite kohta, mille puhul tuleb midagi ette võtta.

Rehvirõhk

Yellow VW warning lamp: Tyre inflation pressure too low or tyre control display faulty
Hoiatustuli

Liiga madal rehvirõhk või rehvirõhu languse indikaatori tõrge

Kas hoiatustuli põleb? Siis on ratta rehvirõhk tõenäoliselt langenud või on rehvil struktuurne kahjustus. Sõitke aeglasemalt, vältige tugevaid pööramis- ja pidurdamismanöövreid ning kontrollige rehve niipea kui võimalik. Kõik on korras, ent hoiatustuli endiselt põleb? Laske töökojal süsteemi kontrollida. Lisateavet hoiatustule kohta leiate omaniku käsiraamatust.

A white VW T-Roc stands in a yard with flowers
Rehvirõhu jälgimissüsteem

Väiksem kulumine ja suurem sõidumugavus

Liiga madal rehvirõhk viib kiiresti rehvikahjustusteni – see on paljude isikukahjuga lõppevate õnnetuste põhjus. Alates 2014. aasta novembrist paigaldame kõigile uutele Volkswageni sõiduautomudelitele rehvirõhu jälgimissüsteemi juba tehases.

Rehvirõhu KKK