Mootor ja šassii
Sõltumata sellest, kas kasutate diisel- või bensiinimootoriga sõidukit, leiate siit teavet šassii, mootori, käigukasti ja meie teenuste kohta.
Sõidukikontroll
Sõidukikontrolliga saate nautida usaldusväärset sõitu ja aidata kaasa oma Volkswageni väärtuse säilimisele. Me teeme kiire ja hõlpsa kontrolli kõigile teie auto olulistele osadele – alates piduritest kuni mootorini. Kasutage ära meie kui autotootja eksperditeadmisi: me tunneme teie Volkswagenit läbi ja lõhki – meie ju selle ehitasime.
Mootor on teie sõidukis keskse tähtsusega
Vältige ainete segamisest tingitud mootorikahjustusi ning kasutage ainult tõendatud kvaliteediga tooteid. Olgu tegu süüteküünalde, hammasrihma, määrdeaine või jahutusvedeliku lisandiga – originaalvaruosi kasutades on rõõmsad nii mootor kui ka käigukast ning teie Volkswagen töötab sujuvamalt.
Süüteküünlad
Bensiinimootoriga autodes tagavad süüteküünlad, et kütuse ja õhu segu süttib õigel hetkel ning mootor saab käivituda.
Süüteküünlad
Bensiinimootoriga autodes tagavad süüteküünlad, et kütuse ja õhu segu süttib õigel hetkel ning mootor saab käivituda.
Hammasrihma ja süüteküünalde KKK
Hammasrihm kannab väntvõllilt jõudu üle nukkvõllile. See avab ja sulgeb mootori klappe. Kütuse ja õhu segu siseneb põlemiskambrisse, põleb ja liigutab vabaneva energiaga kolbe. Hammasrihm paneb tihti tööle ka veepumba.
Vana või väga kulunud hammasrihm võib rebeneda ning mootorit kahjustada. Selle põhjus: mootori klappide regulaator läheb sünkroonist välja ning kolb tabab klappi nagu püssikuul, tihti kiirusega 15 m/s. Paljudel juhtudel tuleb terve plokikaas välja vahetada.
Sõltuvalt mudelist, mootorist ja sõidustiilist võib hammasrihm kesta kuni 360 000 km. Oma sõiduki täpsete vahetusvälpade kohta saate küsida oma Volkswageni partnerilt. Hammasrihma tuleks lasta regulaarselt kontrollida eriti siis, kui sõidate palju lühikesi vahemaid, teie Volkswagen seisab tihti, või olete sellega läbinud juba rohkem kui 150 000 km.
Muide: meie kasutatud autode programmi „Das WeltAuto.“ raames kontrollime iga Volkswageni hammasrihma ja teisi kuluosi enne sõiduki müüki – veenduge selles ise!
Valesti paigaldatud hammasrihm võib mootorit kahjustada. Samuti ei ole hammasrihma vahetamine lihtne, sest lisaks tehnilisele oskusteabele on vaja ka sõidukispetsiifilisi tööriistu. Selle vahetamiseks võtke ühendust oma Volkswageni partneriga.
Sageli ei ole võimalik eelnevalt kindlaks teha, et teie hammasrihm on kahjustunud või purunemisohus, sest peatse purunemise märgid puuduvad ning seda pole võimalik ära tunda ka sõiduomaduste või mootorimüra põhjal. Seega pidage kinni ettenähtud hooldusvälpadest. Meie teeninduse töötajad kontrollivad teie sõiduki hammasrihma teie eest.
Süüteküünlaid on erinevate mootorite ja mudelite järgi spetsiaalselt kohandatud, mis võimaldab pikimat võimalikku vahetusvälpa. Sõltuvalt mudelist vahetatakse süüteküünlaid 30 000 kuni 90 000 km läbisõidu järel. Laske süüteküünlaid vahetada vastavalt hooldusvälbale, et vältida töövõime vähenemist, suuremat kütusekulu ja kulukaid kahjustusi, mis võivad vahetamata jätmise tõttu tekkida.
Süüteküünalde tööiga saab pikendada õige õlitaseme hoidmise ning korrektse sõidustiiliga. Kui õlitase on liiga kõrge, võivad süüteküünlad õliga määrduda ning kui sõidate palju lühikesi vahemaid, võib koguneda tahma, sest mootor ei saavuta enda puhastamiseks vajalikku temperatuuri.
Süüteküünlad puutuvad kokku suure rõhu, vibratsiooni ja kuni 3000 °C temperatuuriga. Juba mõni süüteküünalde tõrge võib katalüüsmuundurit kahjustada.
Isegi kui vahetamine tundub lihtne, võib väikseimgi viga põhjustada tõsiseid mootorikahjustusi. Iga mootor vajab erinevat süüteküünalt: vale küünal kahjustab mootorit sama palju kui paigaldamisel vale tööriista või vale pingutusjõu kasutamine. Ärge võtke seda riski.
Amortisaatorid
Need on täpses kooskõlas teie sõiduki mudeli, šassii ja juhiabisüsteemidega, võimaldades lõõgastavat sõitu. Kiirendamise, pidurdamise ja pööramise ajal amortisaatorid stabiliseerivad, neelavad põrutusi ja tagavad suurepärase haarduvuse. Seega reageerib teie Volkswagen pingutuseta ebatasastele teepindadele.
Teie eelised
- Usaldusväärne:
amortisaatorid vähendavad vibratsiooni mõju ning toetavad juhiabisüsteemide (nt elektroonilise stabiilsuskontrolli või ABS-i) toimimist. - Vastupidav:
parim sooritus ka suurel kiirusel ja raske koormaga, nt suure haagise või suure hulga pagasiga. - Kulutõhus:
amortisaatorid kaitsevad sõiduki keret ja teisi osi suure kulumise eest.
Summutid
Meie summutitega saate nautida vaiksemat ja rahulikumat sõitu. Need summutavad heitmesüsteemi müra 2 dB rohkem kui seadusega nõutud ja on seega veelgi vaiksemad. Tänu kvaliteetmaterjalidele on summutid eriti vastupidavad ja äärmiselt kuumakindlad.
Teie eelised
- Vaikne tulemus:
neelake sõidumüra isegi tõhusamalt, kui seadus seda nõuab. - Pikem tööiga:
seda tänu vastupidavatele materjalidele, nagu roostevaba teras, ning niiskust reguleerivale struktuurile. - Optimeeritud mootorijõudlus ja kütusekulu:
seda tänu madalale voolutakistusele ja väljalaskesüsteemi vasturõhule.
Amortisaatorite ja summuti KKK
Amortisaatoreid peaks laskma regulaarselt visuaalselt kontrollida pärast 60 000 km läbimist, näiteks rehvivahetuse või ülevaatuse ajal.
Vigased amortisaatorid ei tasakaalusta vibratsioone nii tõhusalt kui peaks ning need ei ole ka stabiliseerimisel enam niivõrd tõhusad. Sõiduki rehvidel kaob optimaalne haarduvus. Selle tagajärjed: pikemad pidurdusteekonnad, ebakindel pööramine, sõiduki ebastabiilsem käitumine. Need põhjustavad sõiduki ohutussüsteemide varasemat rakendumist, mis tuleb ühtlasi ilmsiks ebatõhusama sõidudünaamika kaudu.
Vigane summuti on kahjulik ja ohtlik, sest see vähendab teie keskendumisvõimet ning te ei pruugi kuulda hoiatussignaale. Suurem müra põhjustab stressi ka loomadele. Kontrollimata viisil vabanevad heitgaasid võivad kahjustada summuti lähedal olevaid osi ning lahtitulnud osad võivad olla ohuks teistele teelistele.
Kas teie Volkswagen on ebatavaliselt vali? Kas midagi koliseb? Kas kuulete logisemishääli või valju undamist? Siis peaksite laskma seda kontrollida. Niikuinii soovitame teil lasta oma sõiduki summutit regulaarselt kontrollida – näiteks sõidukikontrolli käigus või ülevaatusel Volkswageni partneri juures.
Parem on seda mitte teha: summuti kinnitus peab olema ühtaegu kindel ja paindlik. See hoiab summutit ohutult paigal ning võimaldab sel neelata igasuguse vibratsiooni. Vale paigalduse korral võivad tekkida vibratsioonid. Halvimal juhul võivad need kahjustada väljalaskesüsteemi ning kogu sõiduki kerealust.
Meie teenused mootorile ja šassiile
Kui olete huvitatud meie teenustest oma sõiduki mootorile ja šassiile, aitame teid hea meelega.