Volkswageni Saksamaa põhitehase tootmisliinil valmis esimene Volkswagen Tayron
Volkswageni mudelivaliku uusim liige – Tayron – sai suurejoonelise vastuvõtu osaliseks, kui peaaegu kõigi valdkondade töötajad liitusid seeriatootmise sümboolse alguse puhul Wolfsburgi tehase juhi Uwe Schwartzi ja töönõukogu liikme Jürgen Mahnkopfiga.
Esimene tootmisliinil valminud Tayron oli 2,0-liitrise TDI-mootori ja panoraamkatusega ultravioletset metallikvärvi mudel. Kõik Baltikumi Volkswageni edasimüüjatele toodetud Tayroni mudelid valmivad Wolfsburgis.
Lisavarustusena seitsmekohalisena saadaolev universaaltalendist linnamaastur on Golfi, Tiguani ja Tourani kõrval neljas mudel, mida Volkswagen Groupi uusimas tehases toodetakse. Tänaseks on Wolfsburgis toodetud üle 48 miljoni auto – rohkem kui üheski teises maailma autotehases.
„Wolfsburg on alati olnud meie tootmisvõrgustikus eeskujuks – ja täidab seda rolli ka edaspidi, isegi keerulistel aegadel,“ ütles Christian Vollmer, Volkswageni kaubamärgi tootmis.- ja logistikavaldkonna juhatuse liige ning ühtlasi kontserni laiendatud juhatuse liige.
„Teised kohad hoiavad Wolfsburgis toimuval silma peal. Tayroni tootmise edukas alustamine saadab välja tugeva signaali.“
Tehase juhataja Uwe Schwartz kasutas tootmise alustamisel võimalust tänada projektis osalenud erinevate valdkondade kolleege: „Auto turuletoomine on alati meeskonnatöö, mis hõlmab kogu tootmistiimi. Tayroni puhul haakusid paljud hammasrattad täiuslikult: alates stantsimistsehhist kuni kereehituse, värvimise, monteerimise ja sõiduki valmimiseni.“ Schwartzi sõnul toimis ka koostöö sujuvalt teistega, näiteks hangete ja tehnilise arenduse osakondadega. See oli ainus viis hoida peaaegu täpselt kinni pikalt planeeritud tootmise alustamise ajakavast, eriti arvestades väljakutset, mille esitas Tayroni integreerimine 4. koosteliini protsessidesse üheaegselt Tiguani tootmisega. „Meie kolleegid võivad selle saavutuse üle uhked olla,“ lisas Schwartz. „Lähinädalatel teeme kõik endast oleneva, et Tayroni tootmisele edukas hoog sisse saada.“
Üldnõukogu ja kontserni töönõukogu aseesimees Jürgen Mahnkopf sõnas: „Tayroni tootmise alustamise tähistab Wolfsburgi tehase jaoks olulist verstaposti. Olen kindel, et meie uus linnamaastur tugineb oma eelkäija Tiguan Allspace’i edule ja annab olulise panuse töökohtade kindlustamisse. Meie tootmisosakonna kolleegid on teinud keerukates tingimustes suurepärast tööd. Paralleelselt Tayroni seeriatootmiseelsete mudelite valmistamisega pidid nad toime tulema ka uue Tiguani ja uuendatud Golfi turuletulekuga. See õnnestus neil ühise meeskonnana tegutsedes ja ma tänan neid kõigi siin töötajate nimel.“
Touaregi järel suuruselt teine Volkswageni linnamaastur Euroopas jõuab Eesti esindustesse alates märtsist ning esimesed autod toimetatakse klientideni peagi pärast seda. Kliendid saavad valida seitsme tõhusa mootori seast, mille hulgas on ka kaks uue põlvkonna pistikhübriidajamit (eHybrid). Need pakuvad üle 100-kilomeetrist sõiduulatust elektri jõul ning tankimiste vahel kuni 850 km pikkust sõiduulatust.
Hetkel on Tayron saadaval eelmüügis eksklusiivse pakkumisega 39 990 eurot.