Volkswagen on tarninud pool miljonit ID.-pere elektrisõidukit ennaktempos
Hoolimata püsivalt pingelisest tarneolukorrast on Volkswagen andnud üle 500 000 ID.-pere elektrisõidukit, neist Baltikumis 550. Ettevõte plaanib enne 2026. aastat turule tuua veel 10 uut elektrilist mudelit.
Volkswagen on sellega täitnud oma elektriliste sõidukite tarneplaani oodatust aasta varem.
„Poole miljoni ID.-pere mudeli kohaletoimetamine kinnitab, et Volkswageni elektrisõidukid on meie klientide poolt kõikjal maailmas hästi vastu võetud. Oleme oma sõidukipargi elektrifitseerimisega õigel teel ja meie edulugu jätkub,“ ütles Volkswageni müügi ja turunduse eest vastutav juhatuse liige Imelda Labbé.
Uute tellimuste hulk on jätkuvalt kõrgel tasemel (kasv võrreldes 2021. aastaga 65%). „Teeme kõik endast oleneva, et tarnida ligikaudu 135 000 tellitud ID.-d klientideni nii kiiresti kui võimalik. Pidevalt pingelise olukorra tõttu varuosade tarnimisel peame aga tootmist pidevalt kohandama,” lisas Labbé.
Baltikumis on seni klientideni jõudnud 550 ID.-pere sõidukit. “See arv ei esinda aga nõudlust uute elektriautode järgi. E-autode populaarsus kasvab kiiresti ja meil on hea meel, et tootmine on samm-sammult stabiliseerumas ja tarnetähtajad lühenevad järgneva kahe aasta jooksul,” Volkswageni sõiduautode brändijuhi Baltikumis Justas Nekrošius. “Oleme kindlad, et ainuüksi järgmisel aastal kahekordistame tarnitavate täiselektriliste Volkswageni autode kogust. Selle eesmärgi saavutamisele aitab kaasa lai mudelivalik Baltikumis ning kasvav nõudlus koos valitsusepoolsete stiimulitega elektrisõidukite ostmiseks.”
Volkswageni eesmärk on alates 2033. aastast minna üle ainult elektrisõidukite tootmisele Euroopas. 2030. aastaks peavad täiselektrilised sõidukid juba moodustama vähemalt 70 protsenti Volkswageni müügist Euroopas. USA-s ja Hiinas sihib ettevõte elektrisõidukite osakaalu sama perioodi jooksul enam kui 50 protsenti. „Norra on elektrilise mobiilsuse eestvedaja. ID.4 oli seal oktoobris registreerimisstatistikas esikohal. See näitab, et ID.-pere tooteportfell vastab meie klientide vajadustele,” märkis Labbé.
Volkswagen toob aastaks 2026 turule kümme uut elektrimudelit. „Volkswagenil on autotööstuses kõige laiem elektrisõidukite portfell arvestades kõiki segmente: alates algtaseme e-autost, mille hind jääb alla 25 000 euro, kuni uue lipulaeva Aero B-ni,” ütles Labbé.
Klientide tagasiside aitab uusi funktsioone luua
ID.-pere on teerajaja ka tarkvara integreerimise ja digitaalse kliendikogemuse osas. Volkswagen annab pidevalt ID.-omanikele teade värskendustest, mis tagab, et auto on kogu elutsükli jooksul alati ajakohane ja seda täiustatakse pidevalt uute funktsioonidega. "Meie viimaste kuude kogemused on olnud väga positiivsed," märkis Labbé. "Kasu seisneb selles, et saame klientide tagasiside kiiresti muuta uuteks funktsioonideks.“
Spetsiaalselt Volkswageni elektrisõidukitele loodud platvormil (MEB) on oluline roll autotootja üleilmse elektrifitseerimise strateegia ACCELERATE elluviimisel. See annab sõidukitele ruumikust, võimaldab pikki sõiduulatusi ja lubab tarkvara juhtmevabalt värskendada. Kuna platvorm on loodud eesmärgiga kasutada seda kogu Volkswageni kontserni erinevate segmentide sõidukites, vähendab see ettevõtte jaoks sõidukite elektrifitseerimise kulusid ja kiirendab üleminekut süsinikuneutraalsusele. See annab ka ulatusliku mastaabisäästu ja muudab elektrisõidukid odavamaks ja paljudele inimestele taskukohasemaks.